annaevelinaid

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Valentine!

Av Evelina Id - 14 februari 2012 14:57

Idag är det som sagt alla hjärtans dag!

och därför tänkte jag lägga ut lite låtar som jag tycker passar väldigt bra till detta ämnet :)

Kärlek handlar inte bara om en kille och en tjej som är tillsammans, utan det handlar även om kärlek till sin familj, vänner, djur osv. 

Men det finns en sak inom kärleken som missbrukas, och det är orden "jag älskar dig" 

Att säga att man älskar någon är verkligen starka ord, och om någon säger till dig att dom älskar dig, då ska man vekrligen ta åt sig, för man kan inte älska hela världen, man kan vara bra vänner, men man kan inte älska alla.

Det som gör mig mest "upprörd" är att väldigt många andvänder detta ordet för slarvigt, dom tar inte innebörden i det så seriöst. Det finns många idag som blir tillsammans och säger samma dag att dom älskar varandra. Okejj, visst om man varit bästa vänner typ flera år och sen blir tillsammans (dock inte ofta det händer) det är klart att man kan älska personen då? Men om man känt varandra typ 2-3 veckor som vänner och sen blir tillsammans då är det väldigt starkt att säga att man älskar någon. Visst jag har också varit där och sagt att jag älskar någon samma dag som vi blivit tillsammans, men sen sa min syster till mig att "hallå evelina? att säga att man älskar någon är väldigt starka ord" och då insåg jag det att folk borde ta mer vara på dom orden. Det är samma sak som att säga " jag hatar dig" dom orden är precis lika starka och andvänds också för mycket. Tänk att du och din bästa vän bråkar, din bästa vän som du älskar över allt annat, och ni bråkar över någon liten sak, det är lätt att orden smiter ut då, men tänk efter? Hatar du verkligen den tjejen som du älskade igår? Detta är vad JAG tycker om dom meningarna och jag riktar mig INTE åt någon utan detta är mest "allmänt tänkande"

Men nog snackat om det, nu länkar vi lite låtar!

Denna låten är extremt dåligt sång mässigt men texten är så söt!


Och sen finns det ju den klasiska Bruno mars låten som också är väldigt söt

och sen är det denna som är sån sjukt tänk värd låt!

den kanske inte relaterar så mycket till den här "sago kärleken" men den är sjukt skön att lyssna på om man är förbannad på någon? :)


LÄNGE LEVE KÄRLEKEN!

puss!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Id - 21 mars 2012 13:02


Nu känns det verkligen som vår i luften! Och då börjar jag även gräva runt i min garderob efter nya härliga vår outfither! idag så blev det ett gammalt ljusblått linne som jag nästan aldrig andvänd tillsammans med mina gråa chinos *stavning* och ...

Av Evelina Id - 18 mars 2012 12:35

Jag har haft en riktigt underbar helg med underbart folk! Men idag drar man ut och träffar älskade Sanne! Jag har insett hur roligt det är med gamla bilder!  Hittade hur många som helst förra veckan, och att bara sitta och minnas tillbaka är sj...

Av Evelina Id - 12 mars 2012 21:15


Hey! Jag satt och tänkte igenom en sak härom dagen, att jag borde vara så sjukt lycklig, jag har vänner, jag har familj, vi är inte fattiga, vi har mat på bordet, och skolan har börjat bli bättre. Jag ser allting så nekativt, ser inte allt det ...

Av Evelina Id - 7 mars 2012 20:47

Just nu snurrar världen runt mig och jag står helt stilla, hur kan allting fuckas upp på en och samma stund? Livet går vidare, men vissa saker hänger man bara upp sig på   Låten som räddar min vardag just nu är Ju mer dom spottar - kapten r...

Av Evelina Id - 7 mars 2012 20:47

Just nu snurrar världen runt mig och jag står helt stilla, hur kan allting fuckas upp på en och samma stund? Livet går vidare, men vissa saker hänger man bara upp sig på   Låten som räddar min vardag just nu är Ju mer dom spottar - kapten r...

Presentation


Hej,
jag är en glad skåns tjej som älskar musik! Mitt liv är väll lika lång tråkigt som alla andras men thats just how the life is :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards